Φροντιστής θεάτρου, τηλεόρασης, κινηματογράφου

Ο φροντιστής ασχολείται με την προετοιμασία και τη φροντίδα του χώρου γυρίσματος μιας σκηνής για την τηλεόραση, τη σκηνή του θεάτρου για τη θεατρική παράσταση και την ορχήστρα αν πρόκειται για το φροντιστή ορχήστρας, έτσι ώστε να είναι τα πάντα έτοιμα και οι υπόλοιποι συντελεστές του εγχειρήματος να κάνουν απρόσκοπτα την εργασία τους. Ο φροντιστής θεάτρου / τηλεόρασης / κινηματογράφου είναι υπεύθυνος για την προμήθεια υλικών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του διευθυντή παραγωγής, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου, του ενδυματολόγου και του σεναριογράφου, οι οποίοι και του δίνουν τις οδηγίες σε συναντήσεις που έχουν όλοι μαζί. Τα υλικά αυτά περιλαμβάνουν από μια καρφίτσα έως ένα ελικόπτερο και προσδιορίζονται ως αντικείμενα απαραίτητα για το θεατρικό - τηλεοπτικό και κινηματογραφικό σκηνικό. Μπορεί να είναι αυθεντικά (π.χ. ένα πρόβατο που μπορεί να χρειαστεί σε κάποιο γύρισμα) και μη αυθεντικά (π.χ. ένα μοντέλο αεροπλάνου αντί για ένα κανονικό αεροπλάνο). Είναι ελεύθερος να επιλέξει το καλύτερο κι όχι απαραίτητα το φθηνότερο καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένος προϋπολογισμός, που πρέπει να τηρηθεί για την προμήθεια υλικών. Τα υλικά αυτά είτε τα αγοράζει είτε τα νοικιάζει (π.χ. το πρόβατο) από εμπόρους, επιχειρηματίες ή ιδιώτες, η δε ανακάλυψη των προμηθειών είναι αποκλειστική πρωτοβουλία και εργασία του φροντιστή, ο οποίος έχει ήδη δημιουργήσει το δικό του κοινωνικό δίκτυο. Στη συνέχεια, αφού συγκεντρώσει τα υλικά αυτά και κάτω από τις οδηγίες του σεναριογράφου, του διευθυντή φωτογραφίας, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου και του ενδυματολόγου, βοηθά στο στήσιμο σύμφωνα με τις ανάγκες του έργου. Μαζί με το φροντιστή σκηνής, συνήθως δουλεύει κι ένας άλλος φροντιστής, ενώ συνήθης πρακτική είναι, να υπάρχει ο αρχι-φροντιστής και ο βοηθός φροντιστή. Η διαφορά τους έγκειται στο ότι ο αρχιφροντιστής είναι εκείνος που αναλαμβάνει τις διαπραγματεύσεις με τους εμπόρους, ενώ ο βοηθός είναι εκείνος που αναλαμβάνει το «τρέξιμο» για τη συλλογή όλων των αντικειμένων που απαιτούνται. Επειδή πάντα υπάρχουν εκκρεμότητες ή ελλείψεις κατά τη διάρκεια των δοκιμών (πρόβες) πρέπει να είναι σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή για τυχόν συμπλήρωση των υλικών ή αντικειμένων ή για τυχόν αλλαγές, οι οποίες πρέπει να γίνουν το γρηγορότερο δυνατό. Η δουλειά του τελειώνει με το τέλος του γυρίσματος, διαλύει το σκηνικό, αποθηκεύει τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και επιστρέφει τα υλικά που νοικιάστηκαν. Είναι υπεύθυνος για όλα τα νοικιασμένα υλικά και παρακολουθεί αυτόν που τα χρησιμοποιεί για να μην πάθουν κάτι, ενώ σε περίπτωση καταστροφής τους, πληρώνει ο παραγωγός από τον προϋπολογισμό.
Ο φροντιστής ορχήστρας, προμηθεύεται έγκαιρα τις παρτιτούρες από δημόσιες ή ιδιωτικές μουσικές βιβλιοθήκες ή από το αρχείο της ΕΡΤ, και είναι υπεύθυνος για την ασφαλή επιστροφή τους. Τις βγάζει φωτοτυπίες και είναι υπεύθυνος για τη σωστή τοποθέτησή τους στα αναλόγια, σύμφωνα με το μουσικό όργανο και το μουσικό κομμάτι. Σε συναυλίες είναι πάλι υπεύθυνος για τη μεταφορά και την έγκαιρη και σωστή τοποθέτηση όλων των παραπάνω. Κατά τις δοκιμές φροντίζει για την πρακτική λειτουργία της ορχήστρας, ώστε να είναι τα πάντα έτοιμα (οι παρτιτούρες, τα αναλόγια, οι καρέκλες, τα ογκώδη μουσικά όργανα, όπως τα τύμπανα, για παράδειγμα), έτσι ώστε οι μουσικοί να κάτσουν και να παίξουν. Μπορεί να χρειαστεί να αγοράσει ή να νοικιάσει καθίσματα αν η συναυλία γίνεται μακριά κι η μεταφορά κοστίζει παραπάνω. Είναι υπεύθυνος, επίσης, για την πραγματοποίηση των μετακινήσεων σε συνεννόηση πάντα με το διευθυντή και το μαέστρο, καθώς και για το κλείσιμο των δωματίων. Κατά τη διάρκεια της συναυλίας έχει την ευθύνη να καλέσει τους μουσικούς και το μαέστρο την ώρα που θα πρέπει να μπουν στη σκηνή καθώς και την ώρα που θα πρέπει να φύγουν από το χώρο της σκηνής. Επίσης, όταν βγαίνει ο μαέστρος παίζει το ρόλο του εμψυχωτή και είναι αυτός που δίνει το πρώτο χειροκρότημα μέσα από τα παρασκήνια.